Vi befinner oss nu mitt i sommartider och semester. Det innebär att vi är färre som jobbar på kliniken. Vi prioriterar de patienter och djurägare som vi har på plats framför oss, vilket kan innebära längre svarstider i telefon. Vi ber er därför att ha tålamod om vi inte svarar, fast du ringt flera gånger. Om din fråga inte är akut så går det även bra att mejla oss, vi svarar så fort vi kan även om det kan ta någon dag extra just nu. Avbokning av redan bokad tid går alltid att göra via mejl, så slipper du sitta och vänta i telefon.
Semestertid innebär också att vi just nu inte har någon fågelveterinär på plats. Vi kan fortfarande svara på en del frågor och i viss mån ta emot återbesök och väldigt enkla åtgärder. Men för mer avancerade fågelundersökningar dröjer det till 2:a augusti innan vi har full kompetens på plats igen. Vi hoppas att detta inte ställer till alltför stora problem för er!
Om ni har akuta frågor och vill ha hjälp med en första bedömning av ert sjuka djur kan vi även rekommendera att prova First Vet videotjänst, tillgänglig i din dator, telefon eller surfplatta precis där du befinner dig (se FirstVets hemsida )